måndag 18 juli 2011

ÄNTLIGEN

Efter att ha väntat i ca 14 år så är det nu äntligen dags, jag skall få komma på smärtrehabiliteringen.


Jag har dessutom haft ett seriöst samtal med min neurolog där jag faktisk blev tagen på allvar och det kändes som att han lyssnade på mig. Inte för att jag har mindre ont efter det men ändå..


Psykolog skall jag också få träffa.. man börjar nästan undra om det är så att min blankett har kommit fram eller om byråkratin har betat sig ner igenom pappershögen. Nåja var dag har sina överraskningar som man brukar säga, eller i mitt fall år.. men jag är inte bitter..


Allt det här som nu händer med min smärtrehabilitering skall enligt socialstyrelsens riktlinjer från 1994 sättas in skyndsamt om man har gått med långvarig smärta. Med långvarig smärta menas smärta mer än tre månader sammanhängande..


Jag är nu inne på min 180:e månad


Men jag är fortfarande inte bitter..



Jag är mest bara nyfiken på om detta kan innebära en förbättring, om så bara en lit en så är det ju bra


För jag börjar bli innerligt trött på att ha ont i huvudet.. man får sån huvudvärk av det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar